piątek, marca 29, 2013

Przedświąteczny misz-masz

Autor: chodzpomalujmojswiat o piątek, marca 29, 2013
W dzisiejszym poście chciałabym pokazać Wam kilka świątecznych dekoracji i pomysłów na drobiazgi od zajączka. Poza tym pochwalę się moją jedną jedyną własnoręcznie wykonaną pisanką :D Już od kilkudziesięciu dobrych lat moja babcia, a potem ciocia, ja, siostra oraz moje kuzynki malujemy pisanki za pomocą rozgrzanego wosku. W wosku moczy się ołówek z wbitą szpilką i tworzy wzorki. Następnie wkładamy jajko do barwnika a potem gdy nabierze koloru i wyschnie zdrapujemy wosk ostrym nożykiem. 
Efekt wygląda następująco (moje jest to jajko w kropki, pozostałe dwa zrobiła siostra):


Drobiazgi od zajączka dla moich dziewczyn i rodziny kupiłyśmy wraz z siostrą w Empiku. Od kilku dni jest tam promocja 1+1 gratis, która dotyczy wszelkich ozdób wielkanocnych:




Koszyczki wypełniłam czekoladowymi jajeczkami i jajkiem niespodzianką. Kurki natomiast to urocze świeczniki :)

Kolejną sprawą są wielkanocne muffinki jakie mam zamiar dziś upiec. Potrzebuje do nich cukrowych, kolorowych jajeczek (w oryginalnym przepisie są kolorowe, czekoladowe jajeczka, których jednak u nas nie znalazłam...):




Przepis pochodzi z książki: Cupcakes colores a croquer



I w całej okazałości muffinki powinny prezentować się następująco:




Straszliwie mi się podobają! Szkoda tylko, że moje będą prezentować się ciut inaczej. Oby smakowały podobnie :)

A Wy malujecie pisanki? :) Jak idą Wam przygotowania do świąt?

Ja zmykam do wielkanocnych porządków. Na jutro planuję jeszcze recenzję korektora z Bell. Miłego popołudnia :)

6 komentarze:

Tenebrity on 29 marca 2013 14:14 pisze...

Maluję pisanki, zwykłymi kredkami ołówkowymi. Zdarza się, że robię kroszonki. Właśnie piecze mi się świąteczna zebra, a biszkopt już wystygł :D. udanych babeczek!

zaczarowanaa on 29 marca 2013 16:17 pisze...

piękne pisanki:)

Anne Mademoiselle on 29 marca 2013 16:19 pisze...

Babeczki na pewno będą przepyszne:)

Ja on 29 marca 2013 16:24 pisze...

Ślicznie ;)

chodzpomalujmojswiat on 30 marca 2013 08:41 pisze...

dziękuję :) Dam znać kiedy upiekę muffinki i co z nich wyszło. Miałam to zrobić wczoraj, ale jednak pieczenie przełożone na dziś :)

ZMIENIONYRYTM on 30 marca 2013 11:12 pisze...

Śliczne te jajka, moja babcia gotuje je w cebuli :P
Daj znać jak wyszły Ci muffinki! :)
+ świetne te koszyczki :)

Prześlij komentarz

Flickr

 

Chodź pomaluj mój świat Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos