niedziela, sierpnia 19, 2012

WEEKendowy poradnik- siła witamin w warzywach i owocach!

Autor: chodzpomalujmojswiat o niedziela, sierpnia 19, 2012
Cześć Dziewczyny!
Dawno nie umieszczałam posta z cyklu: weekendowy poradnik, dlatego dziś spieszę do Was z jego kontynuacją. Temat nie jest może stricte kosmetyczny, ale wiąże się w znacznym stopniu z wyglądem naszej skóry. Mamy jeszcze lato, więc w sklepach i na bazarkach możemy dostać smaczne, dojrzałe i zdrowe warzywa i owoce. Jak wpływają one na nasze zdrowie, kondycję skóry i samopoczucie? Zapraszam do lektury!
źródło: http://www.deliciousfood4u.com

Owoce i warzywa dostarczają naszemu organizmowi witaminy oraz składniki mineralne niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Dbając o różnorodną dietę powinnyśmy dobierać owoce i warzywa z różnych grup kolorystycznych, bowiem w zależności od ich koloru posiadają one różną właściwości. Według naukowców, każdego dnia powinniśmy jeść 5 porcji warzyw i owoców - czyli po pięć średniej wielkości warzyw lub owoców z każdego koloru.

Grupy warzyw i owoców:

Czerwona: pomidory, jabłka, czereśnie, truskawki, papryka czerwona, buraki, owoc granatu (mogą być zastępowane przez soki jabłkowe i pomidorowe).
Owoce i warzywa z grupy czerwonej dostarczają nam antocyjany, likopen oraz wiele witamin. Poprawiają pracę serca, a także mogą chronić przed niektórymi nowotworami.

Żółto-pomarańczowa: pomarańcze, banany, marchew, brzoskwinie, cytryny, soki (mogą być zastępowane przez soki pomarańczowe i marchwiowo-owocowe).
Owoce i warzywa z grupy żółto-pomarańczowej dostarczają nam ß-karoten, mogą chronić przed chorobami układu krążenia i niektórymi nowotworami. Mają również korzystny wpływ na wzrok i poprawiają wygląd włosów, paznokci i skóry.

Zielona:szpinak, sałata, brukselka, brokuły, kiwi, rzeżucha, ogórek, agrest, szparagi. Owoce i warzywa z grupy zielonej dostarczają nam witamin C, A, E, K, minerałów i kwasu foliowego. Wzmacniają naczynia krwionośne oraz pomagają przeciwdziałać anemii.

Fioletowa: bakłażan, aronia, czarne porzeczki, ciemne winogrona. Owoce i warzywa z grupy fioletowej dostarczają nam antocyjaninę o silnych właściwościach przeciwutleniających, przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych. Wpływają na dobre funkcjonowanie całego organizmu.

Biała: cebula, por, czosnek, cykoria, kapusta pekińska. Owoce i warzywa z grupy białej dostarczają nam flawonoidów i allicyny działając antybakteryjnie i antywirusowo.

Pamiętaj, że im intensywniejszy kolor, tym więcej korzystnych substancji! Mieszaj kolory, jedz owoce i warzywa i bądź zdrowa!


źródło artykułu:ofeminin.pl


Powiem, Wam szczerze, że ostatnio trochę zaniedbałam się w kwestii diety i o ile w końcu udało mi się ograniczyć spożycie słodyczy i nauczyłam się jeść regularnie, o tyle pochłaniam dużo węglowodanów i białka a owoców i warzyw prawie nie... Dlatego wczoraj byłam na dość sporych zakupach spożywczych i założyłam sobie, że rozpoczynający się jutro tydzień upłynie mi pod znakiem owoców i warzyw! Mam nadzieję, że wytrwam w tym postanowieniu. Tym czasem idę przygotować śniadanie. Miłej niedzieli! :)


5 komentarze:

Kaprysek on 19 sierpnia 2012 12:12 pisze...

Jakoś nie do końca jestem przekonana co do podziału owoców i warzyw wg koloru!

sauria80world on 19 sierpnia 2012 16:51 pisze...

u mnie dziś dużo warzywek, leczo :P

Anonimowy pisze...

Uwielbiam wszystkie warzywa i owoce:))

PureMorning on 21 sierpnia 2012 08:44 pisze...

Ja na szczęście mam koło domu wiele różnych owoców i warzyw. W sobotę robiłam sałatkę z porów, a dziś będzie na obiad zupa jarzynowa.

Anonimowy pisze...

Kurcze, szkoda, że nie lubię owoców ani warzyw... ciężkie jest życie niejadka:)

Prześlij komentarz

Flickr

 

Chodź pomaluj mój świat Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos