sobota, marca 17, 2012

WEEKendowy poradnik: Co jeść by mieć piękne włosy

Autor: chodzpomalujmojswiat o sobota, marca 17, 2012
W tym tygodniu moja nowa weekendowa odsłona postów dotyczy pielęgnacji włosów. Wczoraj było o ich wzroście, dziś o tym co jedząc pomoże nam by były piękne i zdrowe.
Artykuł pochodzi ze strony: www.lula.pl


9 wskazówek : dieta na piękne włosy:

1. Ciemnozielone warzywa: szpinak, brokuły, brukselka, sałata.
To grupa warzyw, która powinna na stałe zagościć w naszym menu. Zawierają duże ilości żelaza oraz witamin A i C, które w znaczącym stopniu wpływają na zdrowie i wygląd włosów. Wspomniane witaminy są niezbędne do produkcji sebum, zaś niedobór żelaza powoduje wypadanie włosów.


2. Gotowana fasola
Zawiera nie tylko spore ilości żelaza, ale też protein, niezbędnych dla procesu wzrostu włosa.

3. Orzechy
Dzięki zawartości kwasu omega-3, cynku, selenu oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E) wpływają na gęstość i połysk włosów. Najlepiej wybierać orzechy laskowe, włoskie, migdały, orzechy nerkowca.


4. Mięso drobiowe
Zarówno kurczak, jak i mięso z indyka zawierają spore ilości protein, stanowiących podstawowy budulec włosa.

5. Jaja
Mogą być gotowane, smażone lub w każdej innej postaci. Zawierają pełnowartościowe białko oraz witaminy A, D i z grupy B. Dzięki swoim właściwościom wpływają na wzmocnienie włosów, ich grubość i wytrzymałość.


6. Pełnoziarniste pieczywo (chleb razowy) oraz ciemny ryż

W zewnętrznej otoczce ziarna znajdują się spore ilości witamin z grupy B oraz wit. E, żelaza, fosforu, potasu i wapnia. Ten odżywczy zestaw doskonale wzmacnia włosy i sprawia, że są gęste oraz zyskują połysk.

7. Ostrygi
W naszym położeniu geograficznych to luksus, ale dostępny już w dużych sieciach handlowych, na który warto pozwolić sobie raz na jakiś czas (wędzone ostrygi w puszkach). Zawierają ogromne ilości cynku, jednego z najważniejszych składników odpowiedzialnych za kondycję włosów. Bez niego włosy stają się matowe i wypadają.
Poza ostrygami wiele innych, znacznie bardziej dostępnych pokarmów stanowi bogate źródło cynku, m.in. pestki dyni, rośliny strączkowe, żółtko jaja, wątróbka, mięso z indyka, chleb razowy.

8. Chude przetwory mleczne
Zarówno jogurt naturalny, jak i chude mleko dostarczają wapń oraz białko, niezbędne dla wzrostu włosa.

9. Wołowina
Stanowi niezwykle bogate źródło żelaza, cynku oraz protein, które są budulcem włosa. Wołowinę powinno się spożywać dwa razy w tygodniu.

Ja słyszałam kiedyś, że należy również jeść ( a może przede wszystkim jestem zdziwiona, że te produkty nie znalazły się we wskazówkach) ryby a także masło.

Tak naprawdę dieta by mieć piękne włosy (nie tylko włosy, paznokcie, skórę ), to dieta oparta na zdrowych, bogatych w składniki odżywcze produktach .


źródło: porostwlosow.pl

Udanego dnia! Dziś we Wrocławiu będzie ponad 20 stopni, dlatego trzeba to wykorzystać :)

6 komentarze:

Dagusia on 17 marca 2012 11:49 pisze...

oooo przydatny post :) super :)

Pepa on 17 marca 2012 13:50 pisze...

Przydatna notka:) pozdrawiam!

elpiss on 17 marca 2012 18:23 pisze...

to przepis jak po prostu zdrowo się odżywiać :)

Piękna pogoda we Wrocławiu, wczoraj rano lekki mrozik, a dziś bez kurtki było ciepło :)

Paubia on 17 marca 2012 18:57 pisze...

Oj dzięki za notkę, już wiem co mi może pomóc i dobrze smakować. ;)

Kaprysek on 17 marca 2012 19:03 pisze...

U mnie też bardzo bardzo ciepło i słonecznie ;))

Zosia on 18 marca 2012 20:25 pisze...

bardzo dobre rady, będę zaglądać częściej :)
zapraszam do mnie i obserwacji!

Prześlij komentarz

Flickr

 

Chodź pomaluj mój świat Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos