sobota, maja 19, 2012

WEEKendowy poradnik: podrażnienia po depilacji.

Autor: chodzpomalujmojswiat o sobota, maja 19, 2012
Dziś w cyklu WEEKendowy poradnik, kilka rad jak unikać podrażnień, które często pojawiają się po depilacji.

Odpowiedni przyrząd do depilacji

Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni przyrząd do depilacji. Depilatory, mimo, iż posiadają nakładki żelowe które powodują mniejsze uczucie bólu, mogą podrażniać skórę, podobnie plastry z woskiem. Najlepszym specyfikiem do depilacji jest krem, jednak w przypadku skóry wrażliwej musi on być stosowany do takiego właśnie rodzaju. Bardzo popularne stały się także maszynki do golenia, które nad ostrzami mają umiejscowiony specjalny balsam, dzięki któremu golenie jest łatwiejsze i nie powoduje podrażnień.

 źródło:google.pl

Przygotowanie skóry do depilacji

 

Gdy już zdecydujemy się na odpowiedni przyrząd do depilacji, powinniśmy zadbać o naszą skórę zanim zaczniemy golenie. Jeśli używamy maszynki do golenia, depilację najlepiej wykonać w trakcie kąpieli, ponieważ włoski na skórze będą odpowiednio nawilżone i zmiękczone. Nie powinno się depilować na sucho ponieważ wówczas ze względu na twardość owłosienia będziemy musieli położyć większy nacisk maszynki na nasze ciało, a to może mocno podrażnić skórę. Dodatkowo w takiej sytuacji swojego zastosowania nie znajdzie umiejscowiony nad ostrzami balsam, który działa podczas kontaktu z wodą. Jeśli zamierzamy depilować włosy za pomocą kremu, powinniśmy najpierw zrobić test, który oceni czy nie mamy na zawarte w nim substancje uczulenia.

Po depilacji

Gdy zakończymy już zabieg depilacji, warto użyć balsamu do ciała, który nawilży i wygładzi naszą skórę Na rynku kosmetycznym dostępne są specjalne preparaty do skóry wrażliwej, które wklepuje się w ciało po depilacji. Do bardzo popularnych specyfików na podrażnioną skórę należą balsamy oraz kremy z alantanem lub D-panthanolem, a także woda nagietkowa. Warto stosować balsamy do ciała każdego dnia, a nie tylko tuż po depilacji, ponieważ zapobiega to dodatkowo wrastaniu włosków, a jest to bardzo powszechny problem zwłaszcza, gdy używamy depilatorów.

Jaki sposób depilacji preferujecie? Ja jakiś czas temu chciałam zaprzyjaźnić się z depilatorem, ale jestem zbyt wrażliwa na ból i nie potrafię wytrzymać :( Jeśli chodzi o kremy, kiedyś stosowałam, jednak ze względu na długość całego zabiegu (nałóż krem, poczekaj ok 10min, zmyj...) i krótkotrwałe utrzymywanie się efektu (przecież kremy nie niwelują włosków z cebulkami....) zaniechałam tego sposobu. Dodatkowo zapach i odfarbowywanie ręczników skutecznie mnie odstraszało...

6 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ja zawsze używam depilatora ;) a po balsamu łagodzącego :))

W wolnej chwili zapraszam do mnie na news ;))

Dagusia on 19 maja 2012 20:11 pisze...

ja używam kremów, pianek i maszynek depilatora też bym nie wytrzymała ♥

Madziak on 19 maja 2012 21:30 pisze...

Kochana a co z wrastającymi włoskami? :(
Depiluje się woskiem i coraz częściej mam ten problem :(

Buziaki, Magda
Ps.Zapraszam na nową notkę :D

chodzpomalujmojswiat on 19 maja 2012 21:44 pisze...

Madziak: wrastające włoski to też mój problem... ja ratuje się peelingami oraz ostrą gąbką

Magdalena on 19 maja 2012 23:38 pisze...

Też czasem borykam się z wrastającymi włoskami :(

Ja on 20 maja 2012 10:38 pisze...

Bardzo fajny i przydatny post :)

Prześlij komentarz

Flickr

 

Chodź pomaluj mój świat Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos