czwartek, kwietnia 11, 2013

Muffinki czekoladowo- czekoladowe : przepis

Autor: chodzpomalujmojswiat o czwartek, kwietnia 11, 2013
Zgodnie z wczorajszą deklaracją podzielę się dziś z Wami przepisem na muffinki, których zdjęcia znalazły się we wczorajszym poście. Babeczki są naprawdę proste do wykonania. A potrzebujemy:





SKŁADNIKI:

masa:

100g czekolady (może być gorzka lub mleczna- w zależności czy lubicie b.słodkie :))
50g masła
ok 75g cukru pudru (ja dałam mniej)
2 łyżki stołowe mleka

Czekoladę roztapiamy na ogniu z masłem i dodajemy mleko. Kiedy masa trochę wystygnie dosypujemy do niej cukier puder i dobrze mieszamy.

babeczki:

150g miękkiego masła
150g cukru pudru
160g mąki
15g kakao
3jajka
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Najpierw ubijamy żółtka z cukrem. Osobno ubijamy białko. Delikatnie łączymy białko z żółtkiem. Za pomocą łyżki delikatnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem. Na końcu dodajemy miękkie masło, kakao i cukier lub aromat waniliowy. Wszystko dokładnie mieszamy za pomocą miksera (masło może się trochę zważyć, ale mikser powinien dać radę :)) Gotową masę przelewamy do 12 foremek i pieczemy około 20min w 180 stopniach.

dekoracja:

pokrojona na wiórki czekolada (gorzka mleczna według uznania)

 
Kiedy babeczki wystygną kładziemy na nich masę (ona po jakimś czasie również staje się twarda) i dekorujemy według uznania wiórkami czekoladowymi lub innymi cukrowymi ozdobami.

SMACZNEGO! Dajcie znać czy piekłyście i czy smakowały :)

Pokażę Wam też dziś wczorajsze dzieło o którym wspomniałam na końcu środowego posta:

Autorem marcepanowych ozdób a'la gra Pacman jest moja siostra i mój chłopak. Muffinki piekłam ja :) Przyznam, że mieli sporo pracy z farbowaniem i wycinaniem odpowiednich kształtów z marcepanu, ale efekt przerósł chyba nasze oczekiwania :)

 



9 komentarze:

Dagusia on 11 kwietnia 2013 19:27 pisze...

pysznie wyglądają to zapisze przepis :)

Mania on 11 kwietnia 2013 19:33 pisze...

Te babeczki Pacman są ekstraśne! :)

mintelegance89 on 11 kwietnia 2013 20:00 pisze...

chętnie wypróbuję Twój przepis na muffinki:)

Lady In Purplee on 12 kwietnia 2013 16:55 pisze...

Pamiętaj, że wpadam do Ciebie na nie :D

callofbeauty on 12 kwietnia 2013 18:11 pisze...

wyglądają smakowicie, a autorzy ozdób zasługują na oklaski;)

Anonimowy pisze...

Wyglądają przepysznie:D

Unknown on 15 kwietnia 2013 19:03 pisze...

Ale mi zrobiłaś smaka ;)
Ogólnie bardzo fajny blog :)
Zapraszam do Siebie :)
JA już obserwuje liczę na rewanż ;))

Unknown on 15 kwietnia 2013 19:08 pisze...

Ale mi smaka narobiłaś , pysznie wyglądają:)
ogólnie b.ładny blog :)
Zapraszam do siebie :)
JUz obserwuje liczę na rewanż :)

sophie czerymoja on 2 maja 2013 09:51 pisze...

chętnie wypróbuję Twój przepis, ponieważ szukam swojego muffinowego ideału ;> pod względem smakowym oczywiście ; )

Prześlij komentarz

Flickr

 

Chodź pomaluj mój świat Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos